tisdag 23 oktober 2007

Sköna tisdag!

Har idag på mig min nya Mustasch t-shirt, stentuff militär tischa med loggan i vit!

Har just avnjutit höstens första pepparkaka, det var gott!! Såg idag när jag handlade lunch att de hade börjat sälja semlor. Missförstå mig inte jag gillar semlor men nu!! Är det inte liiite överdrivet!
Nu längtar jag efter Ugglas nya album som släpps imorgon. Uggla är alltid Uggla och han levererar alltid!!
Gå in på tv4.se och kolla in Nyhetsmorgons sida, där finns hans uppträdande från i söndags plus en intervju.

Snart lunch, det blir Moussaka med olivröra. Hoppas att herr Findus lyckats med att få det att smaka lika gott som det låter.....

1 kommentar:

Malof sa...

Håller med dig när det gäller semlorna. Känns inte helt ok! Är ungefär som med kräftorna, idag finns kräftor året runt i butikerna men de smarkar ändå bäst i aug-september =).

Nästa steg blir kanske att ändra om i almenackan när det gäller helgdagarna. Med tanke på när butikerna börjar med julskyltning så kanske vi borde ha julafton på allhelgonahelgen istället. Kommer ihåg de "gammeldags" (med risk att låta äldre än vad jag är)julskyltningarna första advent, det var först då butikerna visade sina juldekorationer. Precis lagom, man han inte bli så förbannat trött på julen innan paketen hunnit delas ut efter Kalle Anka och julmaten!

Det gör ont i själen när man ser julpynt på affärernas hyllor tidigt i november. Man vet att innan halva december förflutit önskar man att julen redan vore över!

Se bara på SIBA, röda hela året ;-)