torsdag 18 oktober 2007

God morgon!

För mig var den OK men för svenska landslaget i fotboll bör den varit MYCKET dålig, precis som deras insats igår. Man har allt och vinna och så spelar man som jag vet inte vad!
Tråkigt för oss men ändå tillförde det liiite spänning till gruppen som nu kan sluta "hur som helst".....men visst ska Sverige ta sig vidare??

Var på föreläsning igår kring digitala kränkningar, "tänk vad unga håller på med på nätet". Det var väl OK men inget nytt direkt....Lunarstorm, MSN och chatt-rum, jo tjena!! Det "nya" var tydligen Second life ("ett lunar för vuxna"), säger som Sefan Sauk "jag är skeptisk".

Det mest upprörande igår var annars vid lunchtid då jag i all hast svängde in om gula M:et och tog en dagens, McChicken med morötter och Cola till detta. Eftersom jag hade bråttom tog jag drive-in luckan vilket var ett stort misstag. När jag kommit halvvägs och tar första klunken, Cola LIGHT! Vedervärdigt men vände jag om, icke! Men hur kan man förväxla dessa drycker!!!! Skäms McDonalds!!

En mycket roligare sak. Satt häromkvällen och glodde på en Beck-film "Det tysta skriket". Helt OK Beck-film. Ljuspunkten i dessa är ju grannen spelad av Ingvar Hirdwall, OSLAGBAR!
Två punchlines i trapphuset i denna film.
Beck är sur eftesom han har tandvärk och svarar surt hej varpå grannen säger "Du behöver inte säga det som en påse fotsvett". Efter en liten koversation säger grannen "Jag vet vem som sköt Palme" "Va!!" säger Beck "Det står på graven, sköts av kyrkorådet!" svarar grannen. SUPERKLASSE!!

1 kommentar:

Malof sa...

En sorglig insats av det svenska landslaget. F-n vet om de överhuvudtaget har i EM att göra =/

Vad säger du?

Ska du ha en stänkare?