måndag 22 oktober 2007

Nostalgi - Veckans visa/skiva


Har precis lyssnat på skivan "Gryning över stan" med Hasse Carlsson. Den kom 1982 och var en mycket välkommen julklapp om jag minns rätt. Skivan gjorde stort intryck på mig då och idag satt jag med ett stort leende och till min förvåning mindes man de flesta låtarna (även texterna satt klockrent!).

För er som inte minns Hasse Carlsson var han en av de fyra medlemmarna i Noice. 2002 gick han bort, märkt av många år med tungt heroinmissbruk. Jag gillade Noice också men denna skivan smäller än idag högre.

Trots sina 15 år på nacken håller skivan oväntat bra än idag. Vissa låtar är sådär men överlag fortfarande en toppenplatta!
Bäst på skivan:
Action - handling utan slut
In vino veritas
Köpt kärlek
Gryning över stan

2 kommentarer:

Malof sa...

Nja... =/ tveksamt!

Anonym sa...

Plattan är grymt bra och bästa låten är det softa titelspåret "Gryning över stan". Tack för att du skriver om Hasse C och låt oss minnas honom för alltid. R.I.P.