onsdag 4 juli 2007

Morgonstund har guld i mun!

Ytterligare en arla morgon framför datorn. Igår var det den stora möbelflyttardagen. TV-rum och matrum bytte plats vilket har inneburit en hel del konkande av möbler....hann dock utsätta kroppen för lite sol på eftermiddagen då det för en liten stund sprack upp på himlen!
På kvällen bakade jag brysselkex och hallongrottor till kvällskaffet framför Allsång på Skansen. Kakorna var goda och allsången är ju alltid.....allsång. Är och har alltid varit svag för Per Gessle. Vet inte vad det är men det är svårt att inte gilla....på nya plattan ("En händig man") finns en kanonlåt som är skriven redan 1979 som heter "Min hälsning", riktigt go låt de mina vänner!!

Den platsar dock inte som veckans visa. Denna vecka hyllar vi det fina vädret med någon av dessa låtar som jag hittade i min låtkatalog på datorn:
Regn hos mig - Orup
Driver dagg faller regn - Andreas Lundstedt
Det regnar i Stockholm - Björn Skifs
Varje gång det regnar - Gyllene Tider
Vandrar i ett sommarregn - Gyllene Tider
Ett regnigt regn - Orup
Smakar på ett regn - Per Gessle
Rytmen av ett regn - Millas mirakel
Det regnar i Stockholm - Carola
Purple rain - Prince
Who´ll stop the rain - CCR
Fire and rain - James Taylor
Walking in the rain - The Ronettes
Blue eyes cryin in the rain - Wille Nelson
Rain - The Beatles
Rainy night in Georgia - Brook Benton
Let it rain - Amanda Marshall
The earth the sun the rain - Color me Badd
November rain - Guns and Roses
I wish it would rain -Phil Collins
Here comes the rain - The Mavericks
Rainy days revisited - The Hellacopters
One rainy wish - Jimi Hendrix
Can´t stop the rain - Peter Criss
Rain - Kiss
Cryin in the rain - Whitesnake
Rain in december - Bosson
Standing in the rain - Lena PH
Making love or standing in the rain -Son of a plumber
Raining in my heart - Buddy Holly
Have you ever seen the rain - CCR
Summer rain - U2
It´s raining men - The weather girls
Rhythm of the rain - The Cascades
It keeps raining - Bitty McLean

En del tvivleaktiga låtar men de fanns alla......min favorit idag blir nog Who´ll stop the rain med Creedence, den gillar jag idag!!

Inga kommentarer: