fredag 10 augusti 2007

Sommaren 2007!

Sommarlovet börjar rinna ut i sanden, de 7 veckorna har rusat förbi i takt med regnets intensiva nedslag!
Idag är den sista lediga dagen och det är kvalmigt i luften, lite åska hade gjort susen. I Winamp-playlisten hittar vi:
Hush - Deep Purple
20th century boy - T Rex
Ziggy Stardust - Bowie
Rockaway beach - Ramones
Strutter - Kiss
Love child - Deep Purple
Living after midnight - Judas Priest
Highway to hell - AC/DC
Dancing with myself - Billy Idol
Rebel rebel - Bowie
Varning på stan - Uggla
Livet är en fest - Nationalteatern

Igår badades det i Röstånga igen och barnen och jag åkte rutschkanan massor av gånger, härligt! Sedan åkte vi till Nova Lund och shoppade upp lite skattepengar. För min del blev det nya badbyxor, keps samt en vit skjorta.

Kvällen ägnades åt ost & vin samt sista avsnittet (Summer of George) av Seinfeld 8:e säsongen, mycket kul!

Idag har jag avslutat Stieg Larssons Millenium-triologi med "Luftslottet som försvann". Måste ge denna 5 av 5. Fantastiskt bra, ny har jag börjat med Jens Lapidus och hans "Snabba cash" (har läst den men nu får jag höra den bekvämt i telefonen).

3 kommentarer:

Malof sa...

7 veckor är alldeles för mycket. Ni lärare borde kunna klara er med 4 veckors ledighet under sommaren, precis som andra dödliga. De övriga veckorna kunde ni syssla med underhåll av skolorna, måla kan väl alla göra ;-)

Fredriks blogg sa...

Du vet att måla det får bara gubbarna från Service & teknik så vi får bara lata oss :-)

Malof sa...

Stackare! =)