lördag 20 september 2008

Studiedag

Igår var det studiedag på jobb men jag var hemma och umgicks med barnen istället. Det blev tvättning, bakning (äppelkaka) samt kokande av äpplemos. På kvällen var vi bjudna till Tredalersvägen på middag vilket alltid uppskattas. Det bjöds på kryddstark kycklinggryta med ris och grönsaker och till efterrätt äpplekaka. Mycket äpple blir det....men det var gott! Det enda som drar ned betyget är att jag körde men sådant är livet. Idag åker jag till svärmor för öppet hus och hoppas kunna få i mig lite vin.

Apropå alkohol så var det personalfest i torsdagskväll. En relativt lugn fest men som sagt många skulle ju upp dagen efter...Det var OS-tema på festen så vi delades upp i lag och jag var i det gröna laget. Sedan var det diverse tävlingar såsom att doppa en penna i en flaska och dylika tävlingar. Maten var bästa OS-tänkbara, pizza! naturligtvis serverades det sportdryck till detta, många Red bull blev det om man säger så...? Vårt lag var nog sämst i alla grenar utom i frågesporten då vi sopade rent hus! Men allt som allt en trevlig fest

Inga kommentarer: