måndag 29 september 2008

En vecka går så fort....

Har haft en helvetes tung (men rolig) vecka. Torsdag morgon 05.20 ringde alarmklockan och jag begav mig till Halmstad för att åka till högskolan där. Där skulle jag under två intensiva dagar, tillsammans med mina kurskamrater, göra ett tv-program som skulle sändas på fredagen live klockan 14.00.
Väl uppe i Halmstad tog dagen fart och vi blev utskickade på reportage inspelning. Tidslinjen var att reportaget skulle vara mellan 2-5 minuter långt och det skulle vara färdigredigerat klockan 17.30. En vansinnigt tempo under dagen men vi blev färdiga i tid! Efter det en snabbmiddag innan vi fick en föreläsning om filmvetenskap och hur man på olika sätt vill framställa bilder på duken/skärmen. Lagom vid 21.30 stupade jag in på hotellet och somnade gott.
Fredag var det samling 09.00 för en snabb genomgång av reportagen samt hur dagen skulle se ut. Alla fick olika roller i produktionen och mitt specifika uppdrag var att sköta ljudet på sändningen. Ha koll på mikrofoner och reportage volymer. Sedan blev jag också hastigt och lustigt inbjuden som gäst i programmet för att debattera mansförtrycket på BB...
Efter två genrep var så klockan 14.00 och det var showtime. Det var riktigt kul och även om resultatet emellanåt var väldigt amatörmässigt så var alla nöjda.
Hann sedan med en fika i Halmstad innan tåget gick hem mot Skåne igen. Stannade till i Lund och shoppade ost, Morbier och Papillon, till ostbrickan som jag och Sara njöt på kvällen med två glas rött!

Lördagen inleddes med två turer till tippen och sedan bärande på stenar och grus till vårt nya sovrum. Sedan var det Merseyside-derby där Liverpool vann helt rättvist mot den bittra konkurrenten Everton. Två mål av Torres som levererade på nytt!

På kvällen gick turen till Örenäs slott och bröllopsgig med Midas. Började lite trevande men det slutade i succé! En kul avslutning på natten, kom i säng vid 03.00....

Söndagen tog vi familjen till marknaden i Eslöv som var exakt som man hade förväntat sig. Dock bjöd pappa på fika så det var alltid något. Kvällen slutade med gräsklippning (var det sista gången?) och sedan pizza och nya favoritprogrammet "Hål i väggen".

Och idag har man ju jobbat igen....fick träffa min nya lärarkandidat och det kan nog bli bra. Det är en första terminare så det dröjer ett tag innan man låter henne gå loss på klassen själv men det klarar hon säkert!

Det var min helg det!!

Inga kommentarer: