måndag 17 mars 2008

Veckans visa!

Ni trodde jag glömt det men icke!!

Har nu laddat med min berömda Korv Stroganoff, som är något av en specialitet. Till detta bulgur och sallad samt en "ful-öl" dvs en 2,8%. Gott så det förslår en måndag!

Har även lyckats klämma ned lite tårta när Kaj och tvillingarna var på besök.

Veckans visa:
För alla som är trötta på schlagerfestivalen så tänkte jag att vi får avsluat det hela med det bästa till sist. Glöm Perelli och Bengtzing. En av de bästa, enligt mig, är den tyska gruppen Djingis Khan med låten Djingis Khan. Hittar man sedan den svenska versionen med Vikingarna så ärlyckan gjord, fantastiskt "bra". Texten på svenska är fullkomligt underbar (kan dock inte uttala mig om den tyska texten...) eller vad sägs om textraden:
" Här har ni mongoler, ha ha ha ha, ta nu fram fiolen, ho ho ho ho..."
SUPERKLASSE!!

Inga kommentarer: